Algemene voorwaarden

Body Solutions Personal Training Studios BV
Body Solutions Wondertherapy
Bodysolutions Nieuwegein

Versie 2022.09

Artikel 1: Definitie

De Onderneming: Body Solution Personal Training Studios B.V/Body Solutions Wondertherapy. gevestigd te Broeksteeg 7, 4011 JW Zoelen en Bodysolutions Nieuwegein, gevestigd op de Nijverheidsweg 9 te Nieuwegein.

De Consument: Natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die een Overeenkomst aangaat met betrekking tot Fitness waaronder EMS.

Fitness: Een op lichamelijke en/of geestelijke activiteit gerichte dienst.

De Overeenkomst: Overeenkomst tussen de Onderneming en de Consument ter zake van Fitness en Fitness gerelateerde activiteiten.

Schriftelijk: Onder schriftelijk wordt verstaan zowel fysiek (papier) als digitaal.

Artikel 2: Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle Overeenkomsten betreffende alle personal training activiteiten, Wondertherapy, OnBody en OnFace die tussen de Onderneming en de Consument worden gesloten.

Artikel 3: Het aanbod

  1. De Onderneming brengt het aanbod elektronisch uit. Het aanbod is van kracht gedurende een door de Onderneming aangegeven termijn. Als de Onderneming geen termijn voor de aanvaarding heeft gesteld, blijft het aanbod gedurende twee weken na dagtekening van kracht.
  2. Het aanbod omvat ten minste:
    • de bedenktijd, zoals bedoeld in artikel 5;
    • de faciliteiten en begeleiding waarvan gebruik gemaakt kan worden;
    • de dagen en tijden waarop er gebruik gemaakt kan worden van de faciliteiten;
    • de kosten voor het abonnement en de gevolgen voor de kosten bij een eerdere opzegging op grond van artikel 6.

    Uit het aanbod blijkt duidelijk of het gaat om periodieke kosten of eenmalige kosten;

    • op welk moment de Onderneming de kosten op grond van artikel 7 jaarlijks kan verhogen;
    • de wijze van betaling en de betalingstermijn;
    • de periode van de Overeenkomst en de daarbij behorende opzegtermijn of, in geval van een strippenkaart, de geldigheidsduur en;
    • het (huishoudelijk) reglement.
  3. De omschrijving van het aanbod moet toereikend zijn om een goede beoordeling van het aanbod door de Consument mogelijk te maken.
  4. Bij het aanbod worden de algemene voorwaarden digitaal ter hand gesteld, op zo’n manier dat de Consument daarvan kennis heeft kunnen nemen en ze heeft kunnen bewaren.

Artikel 4: De Overeenkomst

De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod door de Consument. De Overeenkomst is strikt persoonlijk.

Artikel 5: Bedenktijd

  1. Gedurende een bedenktijd van een week na ondertekening van de Overeenkomst, heeft de Consument de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te herroepen. Dit herroepingsrecht eindigt op het moment dat de Consument eerder gebruik maakt van de fitnessfaciliteiten en/of Wondertherapy. OnBody en OnFace.
  2. Voor Overeenkomsten die op afstand zijn gesloten (zoals via de website van de Onderneming) geldt een bedenktijd van veertien kalenderdagen. De Consument heeft gedurende die termijn de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te herroepen. Als de Consument, op eigen verzoek, tijdens de bedenktijd gebruik maakt van de diensten van de Onderneming en hij maakt vervolgens gebruik van zijn herroepingsrecht, dan is hij een evenredige vergoeding verschuldigd voor de periode waarin hij gebruik heeft gemaakt van de diensten van de Onderneming.

Artikel 6: Duur en beëindiging

  1. De Onderneming biedt de Consument een Overeenkomst van minimaal 3 maanden;

    Als de Consument een overeenkomst wilt opzeggen, dan moet hij dit tenzij anders overeengekomen doen tegen het einde van de abonnementsduur, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 gehele kalendermaand, een en ander conform lid 4 van dit artikel. Als de Consument niet tijdig opzegt, dan loopt de Overeenkomst na de overeengekomen periode voor onbepaalde tijd door. De Consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd te allen tijde opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 hele kalendermaand, een en ander conform lid 4 van dit artikel.

  2. De Consument mag de Overeenkomst gedurende de looptijd opzeggen als:
    • de Consument (bij voorkeur) Schriftelijk aantoonbaar een ander woonadres krijgt en het als gevolg van de toegenomen reistijd voor de Consument niet meer mogelijk is om gebruik te maken van de fitnessactiviteiten en/of Wondertherapy, OnBody en OnFace. Als een andere vestiging van de betreffende onderneming met gelijkwaardige voorziening en serviceniveau op redelijke reistijd van de nieuwe woonplaats is gelegen, dan is van deze situatie geen sprake.
    • het voor de Consument als gevolg van een, op het moment van opzegging, aantoonbare blessure of ziekte onmogelijk is geworden om gedurende de rest van de abonnementsperiode gebruik te maken van de fitnessactiviteiten en/of Wondertherapy.
  3. De opzegging dient te geschieden met inachtneming van de opzegtermijn van 1 kalendermaand tegen het einde van de maand, een en ander conform lid 4 van dit artikel. In geval van een opzegging op grond van een aantoonbare blessure en/of ziekte, vangt de opzegtermijn aan op het moment van opzegging onder gelijktijdige overlegging van de bescheiden (verklaring arts of andere erkende specialist) waaruit tenminste blijkt dat Consument door een blessure en/of ziekte niet in staat is te sporten.
  4. De Consument moet de overeenkomst schriftelijk opzeggen.
  5. Bij een opzegging als bedoeld in lid 2 en lid 3 is de Onderneming gerechtigd om de bijdrage over de verstreken abonnementsperiode te herberekenen op basis van de daadwerkelijk afgenomen periode en de daarbij behorende aantoonbare abonnementsbijdrage en/of inschrijfgeld.
  6. Naast de opzegmogelijkheid als bedoeld in lid 3 bestaat er voor de Consument een bevriezing mogelijkheid. Als de Consument gedurende een periode van langer dan één maand geen gebruik kan maken van de fitnessactiviteiten alsmede Wondertherapy, OnBody, OnFace als gevolg van een aantoonbare blessure of ziekte, dan wordt de contractperiode aansluitend verlengd met deze periode zonder dat er over deze periode extra abonnementskosten in rekening worden gebracht. Dit laat onverlet dat Onderneming gerechtigd is hiervoor redelijke administratiekosten in rekening te brengen bij Consument.
  7. De Onderneming mag de Overeenkomst tussentijds en met onmiddellijke ingang opzeggen indien:
    • de Consument een of meerdere bepalingen van deze voorwaarden of van het toepasselijke (huishoudelijke) reglement schendt, tenzij de schending een tussentijdse beëindiging niet rechtvaardigt of;
    • de Consument zich onrechtmatig heeft gedragen jegens de Onderneming of jegens een contractant van de Onderneming.

    De Onderneming betaalt het resterende abonnementsgeld in deze gevallen niet terug. Dit staat los van de eventuele verplichting van Consument tot vergoeding van de aan hem verwijtbare schade.

  8. Indien de Onderneming zijn onderneming beëindigt, dan is tussentijdse opzegging door de Onderneming mogelijk met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. De Onderneming betaalt het resterende abonnementsgeld in dat geval terug.

Artikel 7: Prijs en prijswijzigingen

  1. Het abonnementsgeld wordt voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst overeengekomen.
  2. De Onderneming maakt eventuele prijsverhogingen 4 weken voorafgaand genoegzaam bekend.
  3. In het geval van een prijsverhoging, heeft de Consument het recht om de Overeenkomst binnen 4 weken na de bekendmaking van die verhoging door Onderneming te ontbinden. Het vooruitbetaalde abonnementsgeld dat ziet op de periode na de ontbinding, wordt dan door Onderneming terugbetaald. Het door Consument verschuldigde abonnementsgeld wordt dan wel herberekend naar de feitelijke abonnementsperiode.
  4. De mogelijkheid tot ontbinding uit lid 3 is niet van toepassing op prijsaanpassingen op basis van het CBS-prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties of op prijsaanpassingen die direct voortvloeien uit de wet, zoals een btw-verhoging, tenzij een dergelijke prijsverhoging door Onderneming bekend wordt gemaakt binnen 3 maanden na totstandkoming Overeenkomst. In dat laatste geval heeft Consument tot 3 maanden na totstandkoming Overeenkomst het recht tot ontbinding. Het vooruitbetaalde abonnementsgeld dat ziet op de periode na de ontbinding, wordt dan door Onderneming terugbetaald. Het door Consument verschuldigde abonnementsgeld wordt dan wel herberekend naar de feitelijke abonnementsperiode.

Artikel 8: Verplichtingen van de Onderneming

  1. De Onderneming staat ervoor in dat de faciliteiten en geleverde diensten beantwoorden aan de Overeenkomst.
  2. De Onderneming onderwerpt de voorzieningen aan het vereiste onderhoud.
  3. Indien de Onderneming gebruik maakt van de diensten van instructeurs en/of begeleiders, staat hij er voor in dat de instructeurs en/of begeleiders over voldoende kennis beschikken die redelijkerwijs mag worden verwacht.
  4. De Onderneming zorgt ervoor dat er voldoende EHBO-middelen aanwezig zijn.
  5. De Onderneming treft voldoende maatregelen ter voorkoming van schade aan of vermissing van eigendommen van Consumenten.

Artikel 9: Verplichtingen van de Consument

  1. De Consument houdt zich aan de door de Onderneming gegeven instructies en het (huishoudelijk) reglement.
  2. De Consument dient een medische contra-indicatie voor Fitness alsmede Wondertherapy te melden aan de Onderneming.
  3. De Consument dient de aanwijzingen van de Onderneming c.q. de door hem aangestelde medewerkers op te volgen. Het is de Consument niet toegestaan gebruik te maken van apparaten of faciliteiten, waarmee de Consument niet bekend is. Indien de Consument niet bekend is met een of meerdere apparaten of faciliteiten, dan dient hij dit aan de Onderneming kenbaar te maken, zodat de Onderneming uitleg kan geven.
  4. Het is de Consument niet toegestaan gebruik te maken van de apparaten en faciliteiten, indien hij onder invloed is van drank, drugs, medicijnen of als doping aangeduide middelen.
  5. Het is de Consument niet toegestaan te roken in de door de Onderneming beschikbaar gestelde fitness en behandelruimtes.
  6. De Consument dient wijzigingen in het postadres, e-mailadres, bankrekeningnummer en telefoonnummer tijdig schriftelijk aan de Onderneming mede te delen.

Artikel 10: Tussentijdse wijzigingen

  1. De Onderneming kan tussentijdse wijzigingen aanbrengen in de aangeboden faciliteiten, lesroosters, programmas en openingstijden. De Onderneming zal de voorgenomen wijzigingen minimaal 4 weken van te voren op genoegzame wijze aankondigen.
  2. Bij wijzigingen, zoals bedoeld in lid 1, ten nadele van de Consument heeft de Consument gedurende 4 weken na de aankondiging het recht om het abonnement zonder opzegtermijn te beëindigen, tenzij de wijziging een beëindiging niet rechtvaardigt. Indien voornoemde opzegging gerechtvaardigd is, wordt het vooruitbetaalde abonnementsgeld terugbetaald.

Artikel 11: Betaling

  1. De verschuldigde abonnementsgelden worden in rekening gebracht en voldaan op de wijze zoals is overeengekomen.
  2. Bij niet tijdige betaling is de Consument in verzuim nadat hij daar door de Onderneming schriftelijk op is gewezen en alsnog de mogelijkheid heeft gekregen het nog verschuldigde bedrag binnen 2 weken te voldoen.
  3. Na het verstrijken van de nieuwe betalingsdatum is de Onderneming gerechtigd om wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten op grond van artikel 6:96 lid 2 onder c en lid 5 BW in rekening te brengen. Voorts is de Onderneming bevoegd om de Consument de toegang tot de fitnessfaciliteiten alsmede Wondertherapy te weigeren.
  4. Wanneer de consument een betaalachterstand van abonnementsgelden van 3 maanden of meer heeft is de Onderneming gerechtigd om de consument te vorderen voor de gehele nog openstaande looptijd van de overeenkomst.

Artikel 12: Aansprakelijkheid

  1. De Onderneming is tegenover de Consument aansprakelijk voor schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en voor schade die voor rekening en risico van de Onderneming komt. De Onderneming is niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van eigendommen, tenzij er hierover afwijkende afspraken zijn gemaakt of indien er sprake is onrechtmatig handelen van Onderneming.
  2. De Onderneming zal zich afdoende verzekeren tegen zijn ondernemingsrisicos. De dekking van deze verzekering bedraagt minimaal €1.000.000 per geval. De aansprakelijkheid van de Onderneming is beperkt tot het verzekerd bedrag, vermeerderd met het eigen risico.
  3. De Consument is tegenover de Onderneming aansprakelijk voor schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en voor schade die voor rekening en risico van de Consument komt.

Artikel 13: Klachten

  1. De Onderneming beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt zijn klachten overeenkomstig deze procedure.
  2. De Consument dient klachten over de uitvoering van de Overeenkomst zo snel mogelijk – doch uiterlijk binnen vier weken nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd – bij de Onderneming in, tenzij dat redelijkerwijs niet van hem verwacht kan worden. Deze klachten dienen volledig, duidelijk omschreven en voorzien van eventuele bewijsmiddelen te zijn.
  3. Het niet tijdig indienen van een klacht kan tot gevolg hebben dat de Consument zijn rechten terzake verliest.
  4. De Onderneming beantwoordt de door de Consument bij hem ingediende klachten zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen vier weken – gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, antwoordt de Onderneming per omgaande met een bericht van ontvangst en een indicatie van de termijn waarbinnen de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  5. Als de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 14: Geschillencommissie

  1. Geschillen tussen de Onderneming en de Consument die betrekking hebben op de totstandkoming van de Overeenkomst of de uitvoering van de Overeenkomst, kunnen zowel door de Consument als door de Onderneming aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie Sport en Beweging, Bordewijklaan 46, 2509 LP Den Haag (www.degeschillencommissie.nl).
  2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, als de Consument zijn klacht eerst volledig en duidelijk omschreven overeenkomstig Artikel 14 bij de Onderneming heeft ingediend.
  3. Een geschil dient uiterlijk binnen 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de Onderneming indiende bij de geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt. Het geschil wordt schriftelijk aanhangig gemaakt onder vermelding van de naam van de Consument en de Onderneming, een duidelijke en volledige omschrijving van het geschil en overlegging van eventuele bewijsmiddelen.
  4. Wanneer de Consument een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is de Onderneming aan deze keuze gebonden. Als de Onderneming een geschil aan de Geschillencommissie wil voorleggen, moet hij de Consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De Onderneming dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
  5. Geschillen die betrekking hebben op de niet-betaling van het abonnementsgeld en waaraan geen inhoudelijke klacht ten grondslag ligt, of betrekking hebben op dood, lichamelijk letsel of ziekte worden bij uitsluiting van Geschillencommissie beslecht door de rechter.
  6. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
  7. De commissie doet uitspraak bij wijze van bindend advies. De uitspraak is bindend voor beide partijen. Vernietiging van het bindend advies kan uitsluitend plaatsvinden door het advies binnen twee maanden na de verzending van het advies aan de rechter voor te leggen. De rechter kan het bindend advies alleen vernietigen indien de uitspraak in verband met de inhoud of wijze van totstandkoming in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.

Artikel 15: Nakomingsgarantie

  1. NL Actief staat garant voor de nakoming van het bindend advies tenzij een van de partijen het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voorlegt. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van € 10.000,- per bindend advies wordt dit bedrag door NL Actief aan de consument uitgekeerd onder de voorwaarde dat de consument tegelijkertijd met honorering van het beroep op de nakomingsgarantie zijn vordering uit hoofde van het bindend advies ter hoogte van het uitgekeerde bedrag cedeert aan NL Actief. Bij bedragen groter dan € 10.000,- per bindend advies, wordt de consument een bedrag van € 10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft NL Actief een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt. Deze inspanningsverplichting houdt in dat de consument wordt aangeboden zijn vordering aan NL Actief over te dragen, waarna deze organisatie op eigen naam en op kosten van NL Actief de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument of de consument wordt aangeboden dat NL Actief in naam van de consument en op kosten van NL Actief de (buitengerechtelijke) incassoprocedure zal voeren, een en ander ter keuze van NL Actief.
  2. NL Actief verschaft geen nakomingsgarantie indien, voordat het geschil door de Geschillencommissie Sport en Beweging op zitting is behandeld, en op deze zitting in het geschil een eindbeslissing is gewezen, van één van de volgende situaties sprake is:
    • aan de Onderneming is surseance van betaling verleend; – de Onderneming is failliet verklaard;
    • de bedrijfsactiviteiten van de Onderneming zijn feitelijk beëindigd. Bepalend voor deze situatie is de datum waarop de bedrijfsbeëindiging in het Handelsregister is ingeschreven of een eerdere datum, waarvan NL Actief aannemelijk kan maken dat de bedrijfsactiviteiten feitelijk zijn beëindigd.

Artikel 16: Wijzigingsbeding

NL Actief is gerechtigd de algemene leveringsvoorwaarden, in overleg met de Consumentenbond, te wijzigen of aan te vullen. Bij wijzigingen wordt de Consument op voorhand te kennen gegeven waar deze op ziet en wordt hij in de gelegenheid gesteld de Overeenkomst te ontbinden conform artikel 6:237 onder c BW. De Onderneming informeert de Consument minimaal twee maanden van tevoren over de gewijzigde voorwaarden en de ingangsdatum daarvan. Als de Consument de overeenkomst wil opzeggen naar aanleiding van de wijziging, dan moet hij dit minimaal een maand voor de ingangsdatum doen. De opzegging gaat een maand na ontvangst van de opzegging door de Onderneming in.

Artikel 17: Afspraak

De Consument kan 24 uur van te voren zijn afspraak verplaatsen zonder dat de afspraak in rekening wordt gebracht.

Artikel 18: Toepasselijk recht

Op alle Overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard is Nederlands recht van toepassing tenzij op basis van dwingend recht anders wordt bepaald.

Vraag jouw gratis proefsessie aan en ervaar het zelf!

Lees hier hoe we met jouw privacy omgaan.

*verplichte velden